Вибір лакофарбових матеріалів для фарбування судна При виробництві лакофарбових матеріалів (ЛФМ) для судноремонту і суднобудування застосовуються спеціальні технології, які дозволяють забезпечувати максимум надійності і зносостійкості корпусу водного транспортного засобу.

Для фарбування суден, у тому числі маломірних, необхідно використовувати лише ті лакофарбові матеріали, які спеціально призначені для судноремонту, а також мають відповідні сертифікати. Наприклад, ЛКМ відомої марки Hempel (Хемпель).

Фарбування металевих корпусів суден є основним захистом від корозії, а дерев'яних - від гниття. Неправильний вибір фарби та інших ЛФМ для покриття різних частин корпусу судна може завдати істотної шкоди, ніж користь. Наприклад, забарвлення свинцевим суриком дюралюминевого корпусу не захистить його від корозії, а навпаки, прискорить цей процес, оскільки даний вид покриття при взаємодії з легкими сплавами служить каталізатором корозії.

Яхти і човни весь час знаходяться у водному середовищі з високою агресивністю, тому лакофарбові матеріали повинні забезпечити необхідний захист корпусу судна при підвищеній вологості, різного ступеня солоності води, перепадів температури, а також впливу мікроорганізмів і водоростей.

Кожен окремий вузол судна, будь те зовнішня поверхня, поверхня двигуна або поверхню житлових і нежитлових приміщень, вимагає ретельного підбору фарби з певними характеристиками. Проте в загальному уявленні, суднові лакофарбові покриття мають ряд переваг перед звичайними матеріалами.

Серед них можна виділити:

  • підвищену стійкість до вологості;
  • стійкість до дії вітру і повітря;
  • підвищену стійкість до сонячної активності і процесів вигорання;
  • високу ступінь вогнестійкості;
  • підвищений світловідображення;
  • протиобростаючі і протизносні здібності.
  • Наприклад, популярні суднові фарби International крім того, що володіють перерахованими вище особливостями, також не є токсичними і не містять шкідливі речовини. Останній чинник є важливим, оскільки обраний матеріал для фарбування судна повинен повністю відповідати положенням Міжнародної конвенції про контроль шкідливих систем на суднах, яка обмежує застосування свинцю і олова.

    Таким чином, вибір лакофарбового матеріалу для фарбування судна є важливим чинником для його тривалої та успішної експлуатації.